Aktualności
03.04.2022

Nowości muzyczne 04-10.04.2022

MICK JAGGER - Strange Game [PIOSENKA TYGODNIA]

Mick Jagger w tym roku nie tylko będzie koncertował z The Rolling Stones, ale też działa solo. Charyzmatyczny artysta nagrał utwór „Strange Game” do nadchodzącego serialu „Slow Horses” na podstawie powieści „Kulawe konie” Micka Herrona. Współautorem piosenki jest nominowany do Oscara kompozytor muzyki filmowej - Daniel Pemberton. Singiel ukazał się 1 kwietnia - tego samego dnia, co dwa pierwsze odcinki produkcji.

W serialu w roli głównej występuje zdobywca Oscara, Gary Oldman. Bohaterowie to grupa agentów brytyjskiego wywiadu z MI5, którzy za rozmaite błędy popełnione w trakcie kariery zostają zesłani do sekcji Slough House, na obrzeżach Londynu. Fatalnie dobrani i znakomicie wyszkoleni przeciętniacy pod wodzą Jacksona Lamba (Gary Oldman) nie przeprowadzają już operacji tylko przekładają papiery. W sześciu odcinkach zagrali także Kristen Scott Thomas, Jonathan Pryce, Olivia Cook oraz Jack Lowden.

Równie klimatyczny co przebojowy, numer „Strange Game” oddaje mroczny, złowieszczy klimat produkcji, zapraszając do surrealistycznego świata szpiegów i wykluczenia. Nagranie wyróżniające się mocnym i przejmującym śpiewem Jaggera idealnie współgra z resztą ścieżki dźwiękowej, która łączy nowoczesną produkcję z delikatnymi fortepianowymi aranżacjami, podkreślając jednocześnie narrację serii. Jagger i Pemberton stworzyli temat przewodni, który z miejsca staje się kultowy, a jednocześnie sprytnie odwołuje się do wielu aspektów scenariusza.

"Współpraca z Mickiem Jaggerem była jedną z najbardziej ekscytujących w mojej karierze zawodowej" - zapewnia Daniel Pemberton. "Sądzę, że udało nam się stworzyć niesamowicie unikatowy i oryginalny motyw przewodni i nie mogę się doczekać, aż reszta świata go usłyszy."

"Od początku chcieliśmy mieć piosenkę, która nada ton całej produkcji, a w mojej głowie było tylko jedno nazwisko - Mick Jagger" - dodaje reżyser James Hawes. "Kiedy usłyszałem ten numer po raz pierwszy, byłem zachwycony. Zarówno tekst jak i wykonanie Micka całkowicie oddają nastrój „Kulawych koni” („Slow Horses”). Z całym tym humorem i luzem, o których marzyłem."

Producent i współautor nagrania, Daniel Pemberton, wcześniej współpracował z Celeste przy jej przeboju „Hear My Voice” z filmu „Proces Siódemki z Chicago”, a ostatnio zdobył nominację do BAFTA za muzykę do „Being the Ricardos”. Kompozytor w dorobku ma muzykę do takich produkcji, jak „Daniel Pemberton”, „Osierocony Brooklyn”, „Kryptonim U.N.C.L.E.”, „Ocean’s 8” czy „Yesterday”.

ARCADE FIRE - The Lightning I, II

„WE” - niecierpliwie wyczekiwany szósty studyjny album Arcade Fire - ma już oficjalną datę premiery. Płyta ukaże się 6 maja. Promuje ją pierwszy singiel „The Lightning I, II”. Piosence towarzyszy wyreżyserowany przez Emily Kai Bock teledysk.

Wyprodukowany przez Nigela Godricha, Win & Régine, nagrany w wielu lokalizacjach, w tym w Nowym Orleanie, El Paso i Mount Desert Island, „WE” paradoksalnie destyluje „prawdopodobnie najdłuższy czas, jaki kiedykolwiek spędziliśmy na pisaniu bez przerw” (Win Butler) w zwięzłą, 40-minutową epopeję – poświęconą zarówno siłom, które grożą odciągnięciem nas od ludzi, których kochamy, jak i potrzebom ich pokonania. Oczyszczająca podróż „WE” podąża wyznaczonym łukiem od ciemności do światła poprzez siedem utworów podzielonych na dwie odrębne części płyty – „I” przekazującą strach i samotność izolacji oraz „WE” wyrażającą radość i moc ponownego połączenia z ludźmi.

MUSE - Compliance

Muse, nagrodzona Grammy brytyjska grupa rockowa, ogłosiła szczegóły swojego dziewiątego studyjnego albumu. Płyta zatytułowana "Will Of The People" ukaże się 26 sierpnia. Na nowy singiel trio wybrało utwór "Compliance", do którego teledysk został nakręcony... w Polsce.

Materiał na "Will Of The People" powstawał w Los Angeles i Londynie, a zainspirowany był nieustannie wzrastającym niepokojem i brakiem pewności na świecie.

Pandemia, nowe wojny w Europie, masowe protesty, zamieszki, próby powstań, chwiejna pozycja zachodniej demokracji, rosnący autorytaryzm, pożary, klęski żywiołowe i destabilizacja porządku światowego - wszystkie te zjawiska zgodnie z wolą ludu. Ostatni czas dla zachodniego imperium był niepokojący i przerażający, a Ziemia, która dotąd była naszym domem, jest autentycznie zagrożona. Ten album to nasza osobista nawigacja przez te lęki i przygotowanie na to, co nadejdzie później – zdradza wokalista Matt Bellamy.

Ponieważ Muse to Muse, nie ma tu mowy o kurczowym trzymaniu się jednego, konkretnego gatunku. Tytułowy numer "Will Of The People" to więc żartobliwa prowokacja w dystopijnym glam rocku, a "Verona" urzeka niewinnym i nostalgicznym elektronicznym brzmieniem. Jest także dziki "Won't Stand Down", "Kill Or Be Killed" z ciężkimi, industrialnymi gitarami czy piorunująca "Euphoria". Zestaw zamyka rozgorączkowany i brutalnie szczery "We Are Fucking Fucked".

"Compliance" opowiada o podporządkowaniu się autorytarnym zasadom i uspokajającym nieprawdom, by stać się częścią kliki. Gangi, rządy, demagodzy, algorytmy mediów społecznościowych i religie uwodzą nas w chwilach słabości, tworząc arbitralne zasady i wypaczone idee, którym musimy się podporządkować. Sprzedają nam pocieszające mity, wmawiając nam, że tylko one mogą wyjaśnić rzeczywistość, jednocześnie ograniczając naszą wolność, autonomię i niezależność myślenia. Nie tylko nas przymuszają, ale i zaganiają, zastraszają oraz mobilizują do generowania codziennej porcji nienawiści wobec wszystkich spoza kliki i sprawiają, że przestajemy słuchać wewnętrznego głosu rozsądku, przestajemy kierować się współczuciem. Potrzebują naszej uległości - wyjaśnia frontman.

"Compliance" to z miejsca uzależniający utwór z błyszczącymi syntezatorami i elementami zabójczego alt-popu. Piosence towarzyszy nakręcony w Polsce teledysk zainspirowany filmem "Looper - Pętla czasu". Wideo ukazuje trójkę zamaskowanych dzieciaków niszczących wersje siebie z przyszłości by uciec od opresyjnego świata. Za reżyserię odpowiada Jeremi Durand. 

JUSTYNA ŚWIĘS/KAMIL HOLDEN KRYSZAK - Zimny Ogień

Utwór “Zimny ogień” autorstwa Kamila Holdena Kryszaka, który wykonuje Justyna Święs, promuje soundtrack z filmu “Piosenki o miłości” w reżyserii Tomasza Habowskiego. Zarówno film, jak i album ze wszystkimi piosenkami miały swoją premierę 25 marca.

“Piosenki o miłości” to jeden z największych przebojów 46. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz wielki zwycięzca Konkursu Filmów Mikrobudżetowych. To romantyczna, słodko-gorzka i pełna emocji opowieść o wielkim talencie, ambicjach, miłości i konflikcie pokoleń. W rolach głównych Tomasz Włosok wraz z debiutującą na wielkim ekranie Justyną Święs – wokalistką i autorką tekstów zespołu The Dumplings.

RED HOT CHILI PEPPERS - Unlimited Love [PŁYTA TYGODNIA]

Red Hot Chili Peppers przedstawiają nowy album "Unlimited Love" zrealizowany w składzie z Johnem Frusciante. To pierwsza płyta kapeli z udziałem legendarnego gitarzysty od 2006 roku.

"Kiedy John Frusciante wrócił, oczywiście byliśmy bardzo podekscytowani, ale jednocześnie zacząłem się zastawiać, czy nasza współpraca nadal będzie działać. Czy to się uda? John jednak przyszedł pewnego dnia i powiedział, że ma pomysł na piosenkę. To było Black Summer" - wspomina basista Flea. "Black Summer" wybrano na pierwszy singiel. Dotychczas utwór osiągnął prawie 26 milionów streamów na Spotify i 25 milionów wyświetleń na YouTubie. Później fani mieli okazję poznać "Poster Child" i "Not The One". A wraz z premierą całego wydawnictwa w sieci pojawił się klip do utworu „These Are The Ways". Teledysk został wyreżyserowany przez Malię James. Obfituje w liczne zwroty akcji rodem z filmów akcji z lat 70. XX wieku, sceny nocnych pościgów oraz „skradające się" ujęcia w stylu Martina Scorsese. Anthony Kiedis wciela się w nim w postać mężczyzny, który desperacko stara się nakarmić swoją żonę w ciąży.

Nad brzmieniem nie tylko tych utworów, ale i całości płyty "Unlimited Love" czuwał sprawdzony przez zespół Rick Rubin, z którym Red Hot Chili Peppers nie pracowali od 2011 roku. Wcześniej razem stworzyli takie klasyki, jak "Blood Sugar Sex Magik" (1991), "Californication" (1999), "By The Way" (2002) czy "Stadium Arcadium" (2006).

"Naszym celem jest zatracić się w muzyce. Spędziliśmy tysiące godzin, razem i indywidualnie, by stworzyć najlepszy album, jaki potrafimy stworzyć. Jesteśmy wdzięczni, że udało nam się ponownie wejść razem do studia i raz jeszcze postarać się być lepszymi. Przez całe dni, tygodnie i miesiące słuchaliśmy siebie nawzajem, komponowaliśmy, bawiliśmy się graniem, aranżowaliśmy, a wszystko z dbałością i konkretnym celem. Dźwięki, rytmy, wibracje, słowa i melodie po prostu nas zahipnotyzowały. Chcieliśmy dać światu nieco światła, trochę podnieść ludzi na duchu i sprawić, by muzyka połączyła nas wszystkich. Każda z piosenek na "Unlimited Love" odzwierciedla nasze spojrzenie na świat. To nasza życiowa misja. Robimy wszystko, by być gotowymi, kiedy przyjdzie wielka fala. Ocean daje nam wielkie fale, a ta płyta to przejażdżka przez sumę naszych żyć. Dziękujemy za wysłuchanie płyty. Mamy nadzieję, że Wam się podoba. Dajcie czadu!" - podsumowują Anthony Kiedis, Flea, Chad Smith, John Frusciante.

Na "Unlimited Love" Red Hot Chili Peppers odwołują się do klasycznych rockowych brzmień, nie zapominając jednak o charakterystycznym basowym funku i harmoniach. "Kiedy wzięliśmy się za pracę nad albumem, graliśmy stare piosenki takich wykonawców, jak Johnny "Guitar" Watson, The Kinks, The New York Dolls czy Richard Barrett. Z czasem zaczęliśmy dodawać nowe pomysły, które stopniowo zmieniały się w pełnoprawne piosenki i po kilku miesiącach graliśmy już swoje, nowe numery. Wszystko powstawało bez wysiłku. Po prostu dobrze się bawiliśmy, grając cudze utwory, a jednocześnie tworząc swoje własne. Ta płyta to wyraz miłości i wiary w nas samych" - mówi John Frusciante.

Po otwierającym album singlowym "Black Summer", następuje rytmiczny "Here Ever After" z basowym staccato. Dalej czeka nas "Aquatic Mouth Dance" z szalonymi dęciakami, poetycka ballada "Not The One" oraz nieprzewidywalny "Poster Child" z funkowymi riffami. Kolejny w zestawie "The Great Apes" to niemal pierwotne zawołanie, a trwający blisko 6 minut "It's Only Natural" hipnotyzuje harmoniami i magnetycznym groovem. Miłośnicy roztańczonego funku z pewnością pokochają "She's A Lover", z kolei "These Are The Ways" zachwyci fanów delikatnych melodii i gitarowo-wokalnego katharsis. W "Whatchu Thinkin'" uwagę przykuwają perkusjonalia, w "Bastards of Light" analogowe brzmienie, a w "White Braids & Pillow Chair" kapitalnie zbudowana dramaturgia. "One Way Traffic" to jeszcze jedna porcja funku, "Veronica" zabiera nas do Chicago, przedstawiając opowieść o iście filmowej postaci, natomiast w "Let 'Em Cry" trąbka genialnie wprowadza w emocjonalne gitarowe solo. Na koniec "The Heavy Wing" eksploduje przesterami, doprowadzając do kulminacji w postaci "Tangelo".

Tracklista:
1. Black Summer
2. Here Ever After
3. Aquatic Mouth Dance
4. Not The One
5. Poster Child
6. The Great Apes
7. It's Only Natural
8. She's A Lover
9. These Are The Ways
10. Whatchu Thinkin'
11. Bastards of Light
12. White Braids & Pillow Chair
13. One Way Traffic
14. Veronica
15. Let 'Em Cry
16. The Heavy Wing
17. Tangelo

Przyjaciele - stań się jednym z nich: