Aktualności
16.11.2017

Po co i jak analizować trendy?

Instytut Filozofii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie oraz Stowarzyszenie Laboratorium Innowacji Społecznych serdecznie zapraszają na spotkanie pod hasłem "Futures thinking - po co i jak analizować trendy?".

"Chcemy pokazać ludziom z Uniwersytetu i zewnątrz, którzy są zainteresowani tą problematyką wszystko, co związane z trendami. Po co są, jak je analizować, jaki jest cel.  Będzie trochę o badaniach jakościowych, o kierunku studiów, ale też o roli trendów w przedsiębiorczości" - mówi jeden z prelegentów dr Piotr Wasyluk z Instytutu Filozofii UWM.

Futures thinking, czyli myślenie przyszłościowe, staje się obecnie jednym z kluczowych czynników sukcesu w rozwoju społecznym i gospodarczym. Pozwala nie tylko rozpoznać i ograniczyć niepewność oraz minimalizować ryzyko podejmowanych działań, ale również przy wykorzystaniu odpowiednich metod i narzędzi, służy do tworzenia scenariuszy jako hipotetycznych i możliwych dróg rozwoju.

O tym, czym jest analiza trendów, będzie można porozmawiać w trakcie spotkania, a w szczególności:
- po co i jak analizować nadchodzące zmiany, jakie narzędzia wykorzystuje się w analizie trendów, jakie korzyści daje analiza trendów i jak praktycznie wykorzystać wyniki analiz?
- o tym, jak skutecznie pozyskać cenne informacje o nadchodzących zmianach i kształtujących się trendach, wykorzystując metody badań jakościowych,
- o tym, co oznacza bycie przedsiębiorczym i jak się do tego można przygotować, wykorzystując analizę trendów
- o tym, do czego służy analizowanie trendów w kształtowaniu przewag konkurencyjnych, nie tylko w biznesie.

Seminarium skierowane jest do wszystkich zainteresowanych nowoczesnymi metodami projektowania własnej przyszłości, czy to osobistej czy też zawodowej.

Dzięki udziałowi w konferencji  można dowiedzieć się:
- jak obserwować otaczającą rzeczywistość i wyciągać z tego potrzebne wnioski,
- jak wykorzystać wiedzę i rekomendacje na temat współczesnych trendów społecznych i gospodarczych do planowania, projektowania i realizacji własnych celów rozwojowych, edukacyjnych, biznesowych,
- jakie kompetencje i umiejętności są potrzebne do analizowania trendów i w jaki sposób można się ich nauczyć,
- w jaki sposób rekomendacje z analizy trendów przygotowane dla konkretnej firmy, branży, instytucji mogą się przełożyć na wypracowanie przewagi konkurencyjnej w przyszłości.

Prelegenci:
dr hab. Andrzej Kucner - "Przyszłość jest teraz - po co i jak analizować trendy"
dr Radosław Sierocki - "Dlaczego rozmowa z 6 osobami przyniesie więcej informacji niż 5 tysięcy ankiet- o badaniach jakościowych w praktyce"
dr Radosław Szulc - "Analiza trendów jako przedsiębiorcze działanie"
dr Piotr Wasyluk - " Futures thinking - sejsmograf dla przedsiębiorczości"

Data: 17 listopada 2017 roku
Miejsce: Stara Kotłownia, sala 2A
Uniwersytet Warmińsko - Mazurski w Olsztynie, ul. Romana Prawocheńskiego 9, 10-719 Olsztyn

Liczba miejsc jest ograniczona. Dlatego wcześniej warto się zarejestrować. Zajrzyjcie na stronę: uwm.edu.pl/trendy. Konferencja organizowana jest z okazji  Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości.

Przyjaciele - stań się jednym z nich: